scrolltotop

Iedere zorg is uniek, dat willen wij graag zo houden | Ruim 20 jaar ervaring in de zorg!

Pluszorg Telefoonnummer 088 - 4260600
Gezelschapsservice ANS

Gezelschapsservice ANS

ANS staat voor Aanvullend op uw Naasten Service en deze gezelschapsservice van PlusZorg is er voor u.

Gezelschapsservice ANS

Bent u graag zelfstandig? En blijft u dat ook graag dankzij/met (minimale) hulp? Misschien herkent u zich in (een van) de volgende punten:

  • Zijn uw buren gewoon uw buren en niet degene die u als eerste om hulp wilt/zal vragen?
  • Onderneemt u weleens iets alleen dat u liever samen met iemand zou doen?
  • Heeft u weleens behoefte aan (extra) assistentie op afroep?
  • Heeft u een behulpzame familie, maar wilt u dingen gewoon graag zelf bepalen en uitbesteden?

ANS staat voor Aanvullend op uw Naasten Service en is een gezelschapsservice voor iedereen die graag zelfstandig is en dat wil blijven. ANS biedt hulp, ondersteuning en gezelschap waar, wanneer het nodig is. Mogelijk kunt u (regelmatig) een beroep doen op uw omgeving: bijvoorbeeld op uw kinderen of een buurvrouw die mantelzorg verlenen. Wat als u dat niet kunt? Of nog belangrijker als u dat niet wilt?

Gezelschapsservice ANS

Gezelschapsservice ANS draagt bij aan zelfstandigheid en kan bijna alles. Een assistent die u praktische hulp biedt en/of invulling geeft aan bijzondere verzoeken.

Enkele voorbeelden van de mogelijkheden van gezelschapsservice ANS:

  • Het maken van een uitstap, structureel of sporadisch

  • (Ondersteuning bij) het koken

  • (Ondersteuning bij) het boodschappen doen

  • Invulling van, een deel van, de dag

  • Ondersteunen bij een hobby

  • Meegaan naar een doktersbezoek

Meer weten?
Geen vraag is te gek. Na een persoonlijke intake zoeken wij een ANS die bij uw vraag past, want het gaat immers ook om de klik. Onze kennis en ervaring op het gebied van de zorg hebben wij vertaald naar ANS van PlusZorg, een gezelschapsservice met de plussen van PlusZorg.

Bent u mantelzorger?
ANS kan ook (tijdelijk) taken overnemen van u als mantelzorger, bijvoorbeeld bij vakantie of uitval.

Hoe zit het financieel?
ANS is een particuliere dienst die u rechtstreeks bij PlusZorg kunt afnemen, vanaf twee uur aaneengesloten, Het gaat om een vorm van assistentie, waar (nog) geen medische zorgvraag is. Mocht blijken dat naast ANS, of misschien zelfs in plaats van de gezelschapsservice, thuiszorg op maat van PlusZorg beter passend is, informeren wij u hier vrijblijvend over.

Neem contact op

Ervaringen over Gezelschapsservice ANS

De medewerkers behandelden mijn moeder zeker met respect. Ze kreeg de zorg van twee vaste medewerkers en dat was prettig voor mijn moeder, omdat ze een speciale vorm van dementie heeft, waarbij het vaste aspect belangrijk is. Mijn moeder vond de zorg niet echt nodig, maar als de medewerkers er waren dan vond mijn moeder het toch wel leuk. Ze deden dan vaak dingen die mijn moeder leuk vond, zoals naar de stad gaan. Ik vond de zorg wel goed, maar mijn moeder stond hier sceptisch tegenover. Ik vond dat de medewerkers wel weten hoe ze om moeten gaan met dementie en er is ook goed uitgezocht welke medewerker er het best bij mijn moeder paste. Verder werd er wel goed beschreven hoe de dag verlopen was.

Anoniem via Zorgkaart Nederland

Neemt de dienst "Gezelschapsservice ANS" af

Zowel bij de intake zijn de afspraken perfect waargemaakt. We hebben besproken wat handiger was ten aanzien van de zorg voor mijn vader. Zij hebben een kandidaat naar voren geschoven. Dit is ook goed bevallen. De medewerker komt op vaste tijden bij mijn vader om de zorg te leveren, die hij nodig heeft. De afspraken komen ze perfect na. Ze benaderen mijn vader heel positief en geduldig. Ze zijn ook respectvol. Mijn vader is niet echt spraakzaam. Hij houdt er niet van om gesprekken te voeren. Ze zouden hier wat meer rekening mee kunnen houden. Er komt iemand bij hem om bijvoorbeeld met hem te gaan wandelen.

Anoniem via Zorgkaart Nederland

Neemt de dienst "Gezelschapsservice ANS" af

De organisatie voorziet in de behoefte van mijn vader. Mijn moeder is dementerend en kan niet alleen blijven. De zorgverleenster blijft bij mijn moeder en activeert haar. Als ik bel is er gelijk iemand. Mijn contactpersoon is altijd bereikbaar en ik heb ook contact met de zorgverleenster, telefonisch of via de mail. Ik vind het prima dat steeds dezelfde medewerkster komt. Ze sluit aan op wat mijn moeder kan en wil. Het contact tussen de vorige medewerkster en mijn moeder verliep niet goed, het klikte gewoon niet. Maar met de huidige medewerkster loopt het goed. De snelheid van wisseling van medewerker waardeer ik zeer. De instelling nam het gesprek met de eerste hulpverlener over, zodat ik dat zelf niet hoefde te doen. Dat vond ik prettig. Soms mis ik bij medewerkers specialistische kennis over dementie. Op veranderingen wordt goed gereageerd, als er iets is met het gehoorapparaat van mijn moeder wordt dat gelijk opgepakt.

Anoniem via Zorgkaart Nederland

Neemt de dienst "Gezelschapsservice ANS" af

‘De optocht bij het Leids ontzet is voor mij altijd een belevenis geweest. Nu ik rolstoel gebonden ben leek dit allemaal moeizaam. Dankzij ANS van PlusZorg is afgelopen 3 oktober toch een hele speciale dag geworden. Mijn ANS had zich goed voorbereid, zodat we ruim op tijd een mooie plek aan de kant van de weg hadden om de optocht te bewonderen. Ook hebben we samen nog even koffie gedronken en een taartje gegeten. Ik ben van plan dit volgend jaar weer te doen.’

Mevrouw van den Hogen, Leiderdorp

Neemt de dienst "Gezelschapsservice ANS" af